Amintiri din copilarie cu Mos Craciun


Draga Mos Craciun,

Stiu ca nu ti-am mai scris de mult timp,dar mai stiu ca tu ma intelegi.In loc de iarna-i grea,omatu-i mare", mai bine s-ar potrivi la timpul de astazi:"Viata-i grea,datoriile-s mari"..nu mai zici ca viscolul sufla prin buzunar.Iarna grea,nu gluma..pentru cei far'de caldura.
Nu ti-am scris ca sa ma plang,stiu...poate si tu esti necajit..ma gandesc ca o fi dat navala si in tara ta,Laponia,criza..recesiunea sau cum s-o mai numi..si prevad ca ti s-a cam subtiat bugetul,sau ma insel,draga mosule?!
Ca sa vezi ca si eu sunt fata buna si intelegatoare,n-am sa-ti cer prea multe,asa in limita bunului simt.
Craciunul in cele mai frumoase povestiri
Intre timp,de cand nu ti-am mai scris si nu ne-am mai "auzit",am crescut,s-au mai schimbat unele lucruri in viata mea.Tin sa te informez,ca am luat si Bac-ul,dar nu cel de peste Dunare :)),iar acum sunt si studenta anul I,da Mosule..ai citit bine,nu e din cauza varstei,chiar asta am scris.Eii...draga Mos Craciun..ai cam pierdut notiunea timpului,de cand nu ti-am mai scris..insa sa stii un lucru:copilul din mine,inca nu a pierit,se mai afla acolo, ascuns in adancul sufletului meu,e ca o flacara plapanda,timida care creste in intensitate atunci cand vin sarbatorile de iarna,atunci cand magia Craciunului ma cuprinde ,cand retraiesc acele momente din copilarie,care inca sunt ca niste "vii amintiri", "torte aprinse" care aduc bucurie,lumina in sufletul meu,a copiilor de pretutindeni,precum si "copiilor mari"-acum deveniti adulti.Se spune un lucru:"De Craciun ,oamenii mari devin iar copii".Ce zici de asta Mosule?
Pentru tine,draga Mos Craciun am ramas acel "suflet de copil" pe care il stiai dinainte,care-si pregatea de cu seara ghetutele pentru a primi cadourile mult dorite.Insa tu,Mosule,te lasai asteptat si in fiecare an,cand imi propuneam sa te prind macar odata in fapt,mereu adormeam inaintea mult asteptatului eveniment:venirea lui Mos Craciun.De parca aduceai cu tine un praf magic care adormea toti copiii,ca tu sa nu poti fi vazut,tineai totul in secret.Dar,pana la urma,aceea facea parte din magia Craciunului,acel mister neelucidat.
Dar acum mosule,spunem drept,dar,te rog,fara ocolisuri:"cum reuseai sa fii de fiecare data in acelasi timp in mai multe locuri deodata",aceasta intrebare a reprezentat o enigma pentru mine in perioada copilariei.Intre timp,am aflat eu cum stau lucrurile,asa ca daca spui vreo minciuna,te prind cu mata-n sac,iar asta nu e bine.:))

Cam atat,despre mine.Tu,Mosule ce noutati mai ai din tara ta, Laponia,ce se mai aude:"Iesim sau nu la anul din criza?Sau sa ne asteptam ,iar ,la o avalansa de taxe si impozite?Ia,vezi ce poti sa afli,cu ajutorul surselor tale:spiridusii.Daca imi amintesc eu,bine in copilarie,citisem o astfel de poveste numita:"Spiridusii Craciunului ,de Charles Dickens,ce apartine volumului "Craciunul in cele mai frumoase povestiri",pe care l-am gasit recent la Nemira si cuprinde,de asemenea si alte povesti ale unor autori celebri ca:Mark Twain sau Oscar Wilde.Cu ce te mai lauzi,dar in primul rand,cum mai stai cu sanatatea,toate-s bune,la locul lor?Anii au trecut,cu viscol,zapezi si si-au lasat amprenta asupra noastra,altii au crescut:eu nu mai sunt copilul dinainte.tu,draga Mos Craciun,cred ca ai ajuns si tu la o varsta ,s-a dus perioada tineretii,cand fetitele iti spuneau:"Mosule,ce tanar esti..!Acum s-au mai adaugat ceva ani la desaga vietii tale,acum a devenit mai greoaie,nu o mai esti in puteri ca altadata.Dar,mosule,sa nu mi-o iei in nume de rau..eu chiar ma gandesc la binele si sanatatea ta.Eu,zic ca ar fi momentul sa te "pensionezi",sa predai stafeta unui Mos Craciun mai tanar.Iti dau un sfat,daca vrei tii sau nu cont de el..
DAR inainte de asta,mai am un singur favor de la tine,sau daca ma gandesc mai bine,sunt 3 dorinte de indeplinit,tot suntem in 2013,sa fim in tendinte,dar sunt mici..micii..de tot..incap intr-un singur buzunar..al inimii:bucuria de a imparti cu cei dragi cele mai frumoase momente,puterea de a zambi si de a spera..si cel mai important lucru:sanatate pentru mine si toata familia mea.Sunt lucruri simple,pentru ca de multe ori acestea iti ofera acea stare de liniste si implinire a sufletului.
Nu-mi doresc lucruri materiale,gen:masini sau haine scumpe,deoarece valoarea lor nu poate echivala sau compensa lipsa acestor "valori",mentionate mai sus.Valoarea lor e incomensurabila,insa daca le detii ,te poti considera un om "bogat".
 Sfarsesc aceasta scrisoare prin a-ti multumi pentru tot ce mi-ai daruit pana acum si sper sa ne auzim curand!

Cu drag,
      Diana!

Acest articol a fost scris pentru Super Blog 2013.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Noile alegeri vestimentare iti bat la usa!

Inainte la birou, nu inapoi...

Umblu dupa un post bun! Rătăcea pe o stradă fără nume.